מאמר עצירת קוצר הראייה (מיופיה)

אפריל 4th, 2015 | No Comments

מאמר עצירת קוצר הראייה ד"ר ניר ארדינסט ופרופ' יאיר מורד

מאמר עצירת קוצר הראייה (מיופיה) מסוג סקירה הדן בעצירת המרשם במשקפיים או מניעת עליית המספר במשקפיים. מאמר עצירת קוצר הראייה (מיופיה) נכתב ע"י ד"ר ניר ארדינסט ופרופ' יאיר מורד. מאמר עצירת קוצר הראייה (מיופיה) נמצא בקישור למטה. המאמר פורסם בכתב העת של עדכוני עיניים Eye Update. המאמר נשלח לכתב העת בספטמבר 2014 והתקבל לכתב עת ולגיליון במרץ 2015. להצגת המאמר אודות עצירת קוצר הראייה לחץ על הקישור למטה.

 

פיסקת סיכום מאמר עצירת קוצר הראייה (מיופיה): עקב עליית השכיחות בקוצר ראייה בעולם נעשה מאמץ ניכר למציאת דרך להאט את התהליך. עדשות מגע מסתמנות כמכשיר חשוב ונרחב בטיפול בקוצר ראייה, בייחוד לנוכח העלייה בשימוש בעדשות מגע ברחבי העולם. בעבר סברו כי לעדשות מגע קשות יש השפעה על עצירת קוצר הראייה. המחקרים שבדקו את השפעתן של עדשות המגע הקשות נעשו בתחילה בקבוצות קטנות, ללא קבוצת ביקורת ועם אחוז נשירה גבוה. ברבות הימים התברר כי עדשות מגע קשות אינן מונעות התקדמות בקוצר הראייה כיוון שהשפעתן בולטת בהשטחת הקרנית, ולאחר הפסקת השימוש האפקט מתפוגג. גם עדשות מגע רכות אינן משפיעות על קוצר הראייה, אך נתונים ראשונים מראים כי לעדשות מגע רכות בעלות עיצוב ביפוקלי או מולטיפוקלי יש יכולת להשפיע על שליטה בקוצר ראייה. אורטוקרתולוגיה ועדשות מגע בעלות פרופיל עיצובי של גאומטריה הפוכה, הציגו יכולת בינונית לעצור את התקדמות קוצר הראייה בכמה מחקרים קצרי טווח. רוב המחקרים שבחנו את האורטוקרתולוגיה הציגו ירידה בהתקדמות קוצר הראייה בקצב של 0.30D -בשנה. באחרונה, מחקרים מצאו כי טשטוש היקפי ברשתית הוא שמוביל לעלייה באורך העין, ולשם כך פותחו עדשות מגע המתקנות את התשבורת ההיקפית. עדשות מגע אלו נבחנו ביכולתן למנוע את התקדמות קוצר הראייה והציגו יכולות דומות לעדשות בעלות עיצוב אורטוקרתולוגי. העלייה בשכיחות קוצר הראייה בחברה המודרנית מציבה אתגר בפני המערכת הרפואית. האטת התקדמות קוצר הראייה אפשרית, ונראה כי טיפולים כאלה יוצעו לציבור הרחב בשנים הקרובות. השאלה שנותרה היא האם טיפולים אלה אכן יעילים מבחינת עלות-תועלת למערכת הציבורית.

לחץ על הקישור בשורה למטה לפתיחת המאמר*:

מאמר סקירה אודות עצירת המרשם במשקפיים או מניעת המספר במשקפיים ד"ר ניר ארדינסט ופרופ' יאיר מורד

*כל הזכיות יוצרים למאמר מוקנות למדיקל מדיה

מאמר סקירה אודות עצירת המרשם במשקפיים ד"ר ניר ארדינסט ופרופ' יאיר מורד.כל הזכיות יוצרים למאמר מוקנות למדיקל מדיה

מאמר סקירה אודות עצירת המרשם במשקפיים ד"ר ניר ארדינסט ופרופ' יאיר מורד.כל הזכיות יוצרים למאמר מוקנות למדיקל מדיה

האתר מוגן בזכויות יוצרים, אין להעתיק ו/או לצטט ו/או להקריא מהאתר בכל צורה שהיא לרבות צילום, סריקה, הקרנה ואמצעים אלקטרוניים שונים ללא אישור בכתב מד"ר ניר ארדינסט ופרופ' יאיר מורד. הפרה של הנ"ל תגרור נקיטת צעדים משפטיים על הפרת הזכויות. כל הזכיות למאמר, עריכה, עיצוב מוקנות למדיקל מדיה: אין להעתיק ו/או לצטט ו/או להקריא מהאתר בכל צורה שהיא לרבות צילום, סריקה, הקרנה ואמצעים אלקטרוניים שונים ללא אישור בכתב ממדיקל מדיה. הפרה של הנ"ל תגרור נקיטת צעדים משפטיים על הפרת הזכויות.

השאר תגובה

תגיות

Cyclopentolate (ציקלופנטולט) Timolol Tropicamide (טרופיקאמיד) WSPOS: האיגוד העולמי לרפואת עיניים ילדים ופזילה אטרופין אמצעים לעצירת קוצר ראייה אסטיגמציה ביקור וייעוץ של הרופא גנטיקה וקוצר ראייה ד"ר ניר ארדינסט דרכים לעצירת קוצר ראייה האטה של קוצר הראייה האם לילד יהיה משקפיים המרכז לעצירת קוצר ראייה התפתחות חדות הראייה אצל ילדים חדות ראייה אצל ילדים טיפול באטרופין לעצירת המספר טיפול באטרופין לעצירת המספר במשקפיים טיפול תרופתי לעצירת המרשם מחקרים על ילדים וקוצר ראייה מיופיה מניעת קוצר ראייה נזקי שמש לעין סיבוכי קוצר ראייה סיבות לקוצר ראייה עדשות מגע עדשות מגע לעצירת קוצר ראייה עדשות משקפיים עצירת המספר במשקפיים עצירת מספר משקפיים עצירת קוצר ראייה עצירת קוצר ראייה משקפיים פירנזפין פירנזפין (Pirenzepine) פעילות בחוץ ומניעת קוצר ראייה פרופ' יאיר מורד פרופ' מורד ד"ר ארדינסט צור קשר צילנדר קוצר ראייה קוצר ראייה בילדים רוחק ראייה שינה באור או בחושך שכיחות קוצר ראייה תרופות

לוח מודעות