לישון עם אור או חושך?

מרץ 10th, 2015 | No Comments

האם הילד צריך לישון עם אור או חושך ד"ר ניר ארדינסט ופרופ' יאיר מורד

נושא זה עדיין שנוי במחלוקת קשה. מחקרים בבנאי אדם הראו תוצאות סותרות במחקרים אצל חיות. בנוסף, תכנון, סמיות ושלילת גורמים סביבתיים גם עלולים להשפיע ויש לקחת גם אותם בחשבון על השפעת קוצר ראייה אצל הילד. הורים רבים שואלים "מה חדש לגבי השאלה של שינה בלילה עם תאורת סביבה כמו מנורת לילה  אצל ילדים קטנים על המספר בעין ?האם חושך יעשה קוצר ראייה? מה עדיף שהילד הקטן ישן עם תאורה עם בלי תאורה?

התשובה היא שיש עדיין מחלוקת בספרות המקצועית, האם אור הסביבה בזמן השינה מהווה גורם סיכון לפיתוח קוצר ראיה בילדים צעירים. בשנת 1999, מחקר שפורסם בכתב עת Nature חקר את ההשפעות של תאורה סביבה בזמן שינה על קוצר ראייה ב 479 ילדים צעירים. החוקרים מצאו קשר בין חשיפת מנורת הלילה בשנתיים הראשונות לחיים וההתפתחות של קוצר ראייה רגילה (פיזיולוגית) וקוצר ראייה גבוהה. הם דיווחו על סיכון מצטבר או תלוי מינון שמראה קשר עם שכיחות גבוהה יותר של קוצר ראיה בילדים שישנו עם אורות דלוקים עד גיל 21 שנים.  מחקר זה, על אף פרסמו בכתב עת יוקרתי מאוד זכה לביקורות רבות ולמחלוקת בקרב אנשי מקצוע בתחום.

מחקר שביקש לשאול שאלת מחקר דומה נערך בשנת 2003 ובוצע בבריטניה. המחקר בדק דרך שאלונים את הוריהם של  120 סטודנטים באוניברסיטה. השאלונים של ההורים בדבר ילדיהם התמקדו במגוון שאלות אודות החשיפה לאור המלאכותי של ילדם במהלך השנתיים הראשונות לחיים. תוצאת המחקר לא  הציגה קשר משמעותי בין חשיפת הילד בשינה לאור וקוצר ראיה. מאידך, החוקרים מצאו שקוצר הראיה היה שכיח יותר בילדים שישנו בחושך בגיל הינקות, אך ממצא זה לא היה מובהק סטטיסטי. בסיכום תוצאות המחקרים אין כרגע הסכה אם עדיף לילד לישון עם תאורת לילה או עם אור בשנתיים הראשונות.

המידע באתר אינו אמור להחליף ביקור או ייעוץ אצל איש המקצוע או הרופא, ייעוץ רופאי כרוך בביקור פורמלי והליך בדיקה אצל איש המקצוע . המידע נועד לשפר את ההבנה והידע בתחום קוצר ראייה. הטיפולים וההליכים המתוארים באתר אינם מהווים המלצות לטיפול רפואי או להליך רפואי וכל מטרתם לספק מידע, תיאור והסברים אודות טיפולים והליכים מקובלים בתחום קוצר ראייה.
האתר מוגן בזכויות יוצרים, אין להעתיק ו/או לצטט ו/או להקריא מהאתר בכל צורה שהיא לרבות צילום, סריקה, הקרנה ואמצעים אלקטרוניים שונים ללא אישור בכתב מד"ר ניר ארדינסט. הפרה של הנ"ל תגרור נקיטת צעדים משפטיים על הפרת הזכויות. האתר מוגן בזכויות יוצרים – כל הזכיות שמורות©

השאר תגובה

תגיות

Cyclopentolate (ציקלופנטולט) Timolol Tropicamide (טרופיקאמיד) WSPOS: האיגוד העולמי לרפואת עיניים ילדים ופזילה אטרופין אמצעים לעצירת קוצר ראייה אסטיגמציה ביקור וייעוץ של הרופא גנטיקה וקוצר ראייה ד"ר ניר ארדינסט דרכים לעצירת קוצר ראייה האטה של קוצר הראייה האם לילד יהיה משקפיים המרכז לעצירת קוצר ראייה התפתחות חדות הראייה אצל ילדים חדות ראייה אצל ילדים טיפול באטרופין לעצירת המספר טיפול באטרופין לעצירת המספר במשקפיים טיפול תרופתי לעצירת המרשם מחקרים על ילדים וקוצר ראייה מיופיה מניעת קוצר ראייה נזקי שמש לעין סיבוכי קוצר ראייה סיבות לקוצר ראייה עדשות מגע עדשות מגע לעצירת קוצר ראייה עדשות משקפיים עצירת המספר במשקפיים עצירת מספר משקפיים עצירת קוצר ראייה עצירת קוצר ראייה משקפיים פירנזפין פירנזפין (Pirenzepine) פעילות בחוץ ומניעת קוצר ראייה פרופ' יאיר מורד פרופ' מורד ד"ר ארדינסט צור קשר צילנדר קוצר ראייה קוצר ראייה בילדים רוחק ראייה שינה באור או בחושך שכיחות קוצר ראייה תרופות

לוח מודעות