מסגרת משקפיים לתינוק,לפעוט ולילד

נובמבר 25th, 2013 | No Comments

בחירת והתאמת מסגרת משקפיים לתינוק, לילד ולפעוט דר' ניר ארדינסט פרופ' יאיר מורד

בחירת מסגרת משקפיים לתינוק, לפעוט (גיל שנה עד שלוש) או לילד ובעיקר הבחירה וההתאמה הראשונית אינם פשוטים ויש לקחת בחשבון גורמים רבים. התאמה של מסגרת משקפיים לתינוקות ופעוטות אף דורשות תשומת לב יתרה. להלן עשרה המלצות שיש להקפיד בזמן בבחירת מסגרת משקפיים לתינוק, לפעוט או לילד:
  • חשוב ביותר לבחור מסגרת משקפיים שנוחה לילד ושאהובה על הילד (צבע, אנימציה או דמויות שהילד אוהב). בנוסף חושב לבחור מסגרת משקפיים שמתאימה לתווי הפנים של הילד או הפעוט, אין לבחור מסגרת שלוחצת באזור גשר האף או ברקות. על המסגרת להיות נוחה לילד כולל בהרכבה והסרת המשקפיים.
  • יש לדאוג שמסגרת המשקפיים תהיה מספיק גדולה כל שעדשות המשקפיים יכסו את כל שדה הראייה. כלומר, העין תהיה במרכז המסגרת או מול מרכז העדשות.
  • ילדים לעיתים נוטים להביט למרחק מבעד למסגרת ולעדשות המשקפיים דרך הטיה של הסנטר מטה. לחלופין בעבודה מקרוב (שיעורי בית, תחביבים, משחקים וכו') ילדים עלולים להרים מעט את הסנטר ולהסתכל מטה מבעד למסגרת ועדשות המשקפיים. יש לוודא כי הילד לא "מציץ" מבעד למסגרת במבט למעלה במבט לרחוק או במבט למטה בזמן ראייה לקרוב.
  • חשוב ביותר לבחור לפעוט או לילד מסגרת משקפיים שאינה מפעילה לחץ על האף, עדיפות לאפונים רכים ולא מפלסטיק עם אפון סיליקון אורתופדי או גשר אף אורתופדי מסליקון.
  • יש לבחור מסגרות בהן ציר המוטות (אזור האלמנט, חיבור בין המסגרת למוטות) הינו מוטות ציר קפיץ או מנגנון קפיץ כיוון שילדים נוטים להרכיב ולהסיר משקפיים עם יד אחת.
  • יש לבחור מסגרת משקפיים עם קצה מוטות (הסוף של המוט ליד האוזן) מרופדים בגומי בעלי מתאר של חצי סהר ומעלה אשר אחוזות בצורה נרחבת ורציפה בהיקף האוזן. אצל תינוקות ופעוטות אפשר למצוא מסגרות בעלות מוטות רכים, גמישים ומפותלים שנועדו לספק אחיזה איתנה. בכל התאמה של מסגרת משקפיים לתינוק, פעוט או ילד יש לשים לב שקצה המוטות אינו מפעיל לחץ באפרכסת האוזן.
  • חשוב שמסגרת המשקפיים תהיה קלת משקל ולכן יש להעדיף מסגרת טיטניום או פלסטיק איכותי שאינם גורמים לאלרגיה ולגירוי העור.
  • חובה לקנות ולמסגר למסגרת המשקפיים עדשות נגד או עמידות לשבר כמו עדשות אינדקס גבוה או עדשות פוליקרבונט אך לעולם לא עדשות זכוכית.
  • לילד (לא לפעוט בגלל סכנת החנק) עדיף לצרף למסגרת המשקפיים שרוך כדי למנוע אובדן של המשקפיים. בנוסף לשרוך משקפיים יש גם השפעה נלווה שמזכירה לילד להרכיב את משקפיו כיוון שהמשקפיים נמצאת בקרבתו.
  • חשוב להצטייד בנרתיק קשיח (למנוע שבר או נזק למסגרת או לעדשות).
בחירת והתאמת מסגרת משקפיים לילד ולפעוט דר' ניר ארדינסט פרופ' יאיר מורד

בחירת והתאמת מסגרת משקפיים לילד ולפעוט דר' ניר ארדינסט פרופ' יאיר מורד

המידע באתר אינו אמור להחליף ביקור או ייעוץ אצל איש המקצוע או הרופא, ייעוץ רופאי כרוך בביקור פורמלי והליך בדיקה אצל איש המקצוע . המידע נועד לשפר את ההבנה והידע בתחום קוצר ראייה. הטיפולים וההליכים המתוארים באתר אינם מהווים המלצות לטיפול רפואי או להליך רפואי וכל מטרתם לספק מידע, תיאור והסברים אודות טיפולים והליכים מקובלים בתחום קוצר ראייה. האתר מוגן בזכויות יוצרים, אין להעתיק ו/או לצטט ו/או להקריא מהאתר בכל צורה שהיא לרבות צילום, סריקה, הקרנה ואמצעים אלקטרוניים שונים ללא אישור בכתב מד"ר ניר ארדינסט. הפרה של הנ"ל תגרור נקיטת צעדים משפטיים על הפרת הזכויות. האתר מוגן בזכויות יוצרים – כל הזכיות שמורות©

השאר תגובה

תגיות

Cyclopentolate (ציקלופנטולט) Timolol Tropicamide (טרופיקאמיד) WSPOS: האיגוד העולמי לרפואת עיניים ילדים ופזילה אטרופין אמצעים לעצירת קוצר ראייה אסטיגמציה ביקור וייעוץ של הרופא גנטיקה וקוצר ראייה ד"ר ניר ארדינסט דרכים לעצירת קוצר ראייה האטה של קוצר הראייה האם לילד יהיה משקפיים המרכז לעצירת קוצר ראייה התפתחות חדות הראייה אצל ילדים חדות ראייה אצל ילדים טיפול באטרופין לעצירת המספר טיפול באטרופין לעצירת המספר במשקפיים טיפול תרופתי לעצירת המרשם מחקרים על ילדים וקוצר ראייה מיופיה מניעת קוצר ראייה נזקי שמש לעין סיבוכי קוצר ראייה סיבות לקוצר ראייה עדשות מגע עדשות מגע לעצירת קוצר ראייה עדשות משקפיים עצירת המספר במשקפיים עצירת מספר משקפיים עצירת קוצר ראייה עצירת קוצר ראייה משקפיים פירנזפין פירנזפין (Pirenzepine) פעילות בחוץ ומניעת קוצר ראייה פרופ' יאיר מורד פרופ' מורד ד"ר ארדינסט צור קשר צילנדר קוצר ראייה קוצר ראייה בילדים רוחק ראייה שינה באור או בחושך שכיחות קוצר ראייה תרופות

לוח מודעות