מחקרי ילדים וקוצר ראייה: מתי העין גדלה?

ינואר 4th, 2016 | No Comments

מחקרי ילדים וקוצר ראייה: מתי העין גדלה? דר' ניר ארדינסט פרופ' יאיר מורד

מחקרי ילדים ועצירת קוצר ראייה: מתי העין גדלה? דר' ניר ארדינסט פרופ' יאיר מורד

מחקרי ילדים ועצירת קוצר ראייה: מתי העין גדלה? דר' ניר ארדינסט פרופ' יאיר מורד

תוצאות של המחקרים רבים הציגו יחס הפוך בין שכיחות קוצר ראייה לבין חשיפה של שמש בילדים. כלומר השכיחות של קוצר ראייה (מיופיה) עולה ככל שהילד או הילדה בילו פחות שעות בשמש במהלך הילדות. תוצאות אלו גם נגזרות באופן הופכי – ככל שילד בילה יותר בשמש כך היה לו פחות קוצר ראייה. הצוות המקצועי של המרכז לעצירת קוצר ראייה ד"ר ניר ארדינסט ופרופ' יאיר מורד ריכזו שלושה מאמרים חשובים בנושא:

ילדים וקוצר ראייה: מתי העין גדלה? – מחקר 1

קוצר ראייה גבוה בדרך כלל נגרם בגלל התראות של גלגל העין ולכן מחקרים רבים מחפשים את הטריגר או הסיבה המדעית לכך שאורך העין גדל. ישנם מחקרים במישור המולקולרי (בודקים את הרמה התאית והמנגנון) שמתמקדים במולכים עצבים וחומרים כימים שמופרשים וגורמים להגדלת אורך העין וישנם מחקרים סביבתיים (השפעת הסביבה על אורך העין) במחקר שהתפרסם במאי 2013, חוקרים מדנמרק רצו לבדוק את השפעת הסביבה על אורך העין. בדנמרק יש בעונת הקיץ כ 18 שעות אור יום ומנגד רק כ7 שעות אור יום בעונת החורף ומכאן תנאים אלו הינם טובים לבדיקת ההשפעה של אור השמש על התארכות העין. המחקר מצא כי בחורף העין גדולה יותר, כלומר בתקופת החורף שאין שמש אורך גלגל העין גדל יותר מאשר בקיץ.  

ילדים וקוצר ראייה: מתי העין גדלה? – מחקר 2

מחקר שהתבצע בשנת 2013 ע"י חוקר בטייוואן בדק את השפעות של פעילות מחוץ לכיתה (בזמן הפסקות) על התקדמות של קוצר ראייה. המחקר התבצע על מאות תלמידים בגילאים 7 עד 11 שנים בבתי ספר יסודיים במשך שנה. במחקר נמצא כי פעילות מחו. לכיתה בזמן ההפסקות בזמן אור שמש תרמה רבות למניעת התקדמות של קוצר ראייה בקרב הילדים בהשוואה לילדים שנשארו בכיתות.

ילדים וקוצר ראייה: מתי העין גדלה? – מחקר 3

מחקר מצא כי על כל שעת שמש בשבוע אצל ילדים יש הפחתה של כמה אחוזים בסיכון לפתח קוצר ראייה. המחקר ציין כי חשוב לקבוע את הגורמים שאחרים להפחתת קוצר ראייה ויתכן כי החשיפה לאור אולטrה סגול או לאורך הגל cטווחים הכחולים יש קשר.

המידע באתר אינו אמור להחליף ביקור או ייעוץ אצל איש המקצוע או הרופא, ייעוץ רופאי כרוך בביקור פורמלי והליך בדיקה אצל איש המקצוע . המידע נועד לשפר את ההבנה והידע בתחום קוצר ראייה. הטיפולים וההליכים המתוארים באתר אינם מהווים המלצות לטיפול רפואי או להליך רפואי וכל מטרתם לספק מידע, תיאור והסברים אודות טיפולים והליכים מקובלים בתחום קוצר ראייה. האתר מוגן בזכויות יוצרים, אין להעתיק ו/או לצטט ו/או לשכתב  ו/או להקריא מהאתר בכל צורה שהיא לרבות צילום, סריקה, הקרנה ואמצעים אלקטרוניים שונים ללא אישור בכתב מדר' ניר ארדינסט פרופ' יאיר מורד. הפרה של הנ"ל תגרור נקיטת צעדים משפטיים על הפרת הזכויות. האתר מוגן בזכויות יוצרים – כל הזכיות שמורות©

השאר תגובה

תגיות

Cyclopentolate (ציקלופנטולט) Timolol Tropicamide (טרופיקאמיד) WSPOS: האיגוד העולמי לרפואת עיניים ילדים ופזילה אטרופין אמצעים לעצירת קוצר ראייה אסטיגמציה ביקור וייעוץ של הרופא גנטיקה וקוצר ראייה ד"ר ניר ארדינסט דרכים לעצירת קוצר ראייה האטה של קוצר הראייה האם לילד יהיה משקפיים המרכז לעצירת קוצר ראייה התפתחות חדות הראייה אצל ילדים חדות ראייה אצל ילדים טיפול באטרופין לעצירת המספר טיפול באטרופין לעצירת המספר במשקפיים טיפול תרופתי לעצירת המרשם מחקרים על ילדים וקוצר ראייה מיופיה מניעת קוצר ראייה נזקי שמש לעין סיבוכי קוצר ראייה סיבות לקוצר ראייה עדשות מגע עדשות מגע לעצירת קוצר ראייה עדשות משקפיים עצירת המספר במשקפיים עצירת מספר משקפיים עצירת קוצר ראייה עצירת קוצר ראייה משקפיים פירנזפין פירנזפין (Pirenzepine) פעילות בחוץ ומניעת קוצר ראייה פרופ' יאיר מורד פרופ' מורד ד"ר ארדינסט צור קשר צילנדר קוצר ראייה קוצר ראייה בילדים רוחק ראייה שינה באור או בחושך שכיחות קוצר ראייה תרופות

לוח מודעות