סיכום מאמר מטא-אנליסיס מכתב העת JAMA Ophthalmology

מאי 31st, 2017 | No Comments

סיכום מאמר מטא-אנליסיס מכתב העת JAMA Ophthalmology פרופ' יאיר מורד דר' ניר ארדינסט

המרכז לעצירת קוצר ראייה מסכם מחקר חדש שהתפרסם בכתב העת היוקרתי ברפואת עיניים בשם JAMA Ophthalmology. המחקר ערך מטא-אנליסיס (ניתוח והשוואה של מספר רב של מחקרים) לבדיקת השפעת מתן טיפות אטרופין לעצירת קוצר ראייה בקרב ילדים.

על כתב העת JAMA

מערכת JAMA (ראשי תיבות של The Journal of the American Medical Association) מנפיקה מספר רב של כתבי עת במגוון תחומי הרפואה.
כתב העת JAMA של רפואת עיניים הינו כתב עת מהמובילים ברפואת עיניים ונמצא בדירוג ה JCR (דירוג רשמי) במקום הרביעי מתוך 60 כתבי עת. העורך של כתב העת הינו איש הסגל של בי"ס לרפואה מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס. כתב העת נקרא בעבר Archives of Ophthalmology.

סריקת המאמרים במחקר

תשע עשרה מחקרים שקשורים לטיפול אטרופין בעליית קוצר ראייה נסרקו במחקר. בכל ה19 מחקרים שנסרקו היו 3137 ילדים שטופלו בריכוזים שונים של אטרופין.

בחירת המטופלים במחקר

המחקר כלל רק מטופלים מתחת לגיל 18 שטופלו באטרופין לפחות שנה אשר תועדו בטיפול לעצירת קוצר ראייה. המחקר בדק אם היו אילו תופעות לוואי הקשורות לטיפול באטרופין בקרב המטופלים שסרק במחקרים.

תוצאות עיקריות ומשניות של המחקר

התוצאה העיקרית של המחקר היו הבדלים ביעילות במינונים שונים של אטרופין לעומת קבוצות הביקורת. התוצאות המשניות של המחקר כללו את ההבדלים בתופעות הלוואי בין חולים אסיאתיים לחולים לא אסיאתיים. בסריקה של המחקר נצפו תופעות הלוואי הבאות:

פובופוביה

הפובופוביה עם מתן אטרופין בריכוז גבוהה הייתה 43.1%

הפובופוביה עם מתן אטרופין בריכוז בינוני הייתה 17.8%

הפובופוביה עם מתן אטרופין בריכוז נמוך הייתה 6.3%

טשטוש לקרוב

טשטוש לקרוב עם מתן אטרופין בריכוז גבוהה הייתה 11.6%

טשטוש לקרוב עם מתן אטרופין בריכוז בינוני הייתה 11.9%

טשטוש לקרוב עם מתן אטרופין בריכוז נמוך הייתה 2.3%

אלרגיה

אלרגיה עם מתן אטרופין בריכוז גבוהה הייתה 3.9%

אלרגיה עם מתן אטרופין בריכוז בינוני הייתה 2.9%

 

מסקנות המחקר

מחקר מטא-אנליזה נרחב זה מצביעה על כך שהיעילות של האטרופין היא תלוית מינון וכך גם תופעות הלוואי הן תלויות במינון. כלומר ריכוז גבוהה יעיל יותר אך גורם גם לתופעות לוואי לא רצויות.

השאר תגובה

תגיות

Cyclopentolate (ציקלופנטולט) Timolol Tropicamide (טרופיקאמיד) WSPOS: האיגוד העולמי לרפואת עיניים ילדים ופזילה אטרופין אמצעים לעצירת קוצר ראייה אסטיגמציה ביקור וייעוץ של הרופא גנטיקה וקוצר ראייה ד"ר ניר ארדינסט דרכים לעצירת קוצר ראייה האטה של קוצר הראייה האם לילד יהיה משקפיים המרכז לעצירת קוצר ראייה התפתחות חדות הראייה אצל ילדים חדות ראייה אצל ילדים טיפול באטרופין לעצירת המספר טיפול באטרופין לעצירת המספר במשקפיים טיפול תרופתי לעצירת המרשם מחקרים על ילדים וקוצר ראייה מיופיה מניעת קוצר ראייה נזקי שמש לעין סיבוכי קוצר ראייה סיבות לקוצר ראייה עדשות מגע עדשות מגע לעצירת קוצר ראייה עדשות משקפיים עצירת המספר במשקפיים עצירת מספר משקפיים עצירת קוצר ראייה עצירת קוצר ראייה משקפיים פירנזפין פירנזפין (Pirenzepine) פעילות בחוץ ומניעת קוצר ראייה פרופ' יאיר מורד פרופ' מורד ד"ר ארדינסט צור קשר צילנדר קוצר ראייה קוצר ראייה בילדים רוחק ראייה שינה באור או בחושך שכיחות קוצר ראייה תרופות

לוח מודעות