10 עובדות על אטרופין וקוצר ראייה

ינואר 4th, 2016 | No Comments

10 עובדות על אטרופין וקוצר ראייה דר' ניר ארדינסט פרופ' יאיר מורד

אטרופין הינו כלי חשוב ביותר בעצירת המספר במשקפיים. הצוות המקצועי של המרכז לעצירת קוצר ראייה ד"ר ניר ארדינסט ופרופ' יאיר מורד ריכזו 10 עובדות על אטרופין והקשר שלו לעצירת המספר במשקפיים (עצירת קוצר ראייה):

1.אטרופין מופק מצמחים השייכים למשפחת הסולניים לרבות צמח הדטורה, צמח הדודא וצמח האטרופה בלדונה.

2.צמח הדודא מוזכר עוד בתנך בשיר השירים "הדודאים נתנו ריח ועל פתחינו כל מגדים חדשים גם ישנים דודי צפנתי לך" (שיר השירים פרק ז).

3.אטרופין נחשב לאחד מהתרופות הוותיקות ביותר בעולם הרפואה.

4.טיפות אטרופין משמשים כבר עשרות שנים לטיפול בעין עצלה. בעין עצלה מכסים את העין הבריאה ובמקום רטייה שאינה אסתטית ניתן לטשטש את הראייה של העין הטובה בטיפות אטרופין.

5.אטרופין נחשב לטיפול הכי יעיל לעצירת קוצר ראייה או שליטה בקוצר ראייה (מניעת התקדמות של המפסר במשקפיים).

6.מתן אטורפין פועל מספר מישורים ישירים ולא ישירים לשליטה בקוצר ראייה.

7.אטרופין חוסם את האקומודציה (תהליך הפוקוס לקרוב). עבודה מקרוב ואקומודציה נחשבות לבעלות תפקיד בהתקדמות קוצר הראייה ולכן אטרופין יכול ל"טפל" בהיבט זה.

8.אטרופין הינו אנטגוניסט מוסקריני ולכן הוא מאט את קצב התארכות העין ובכל מונע עליית מספר במשקפיים.

9.אטרופין משפיע על שחרור דופמין תאי ולכן אטרופין משפיע על הסיגנלים ברשתית השולטים בקצב גידול העין ולכן מפחית עלייה של קוצר ראייה.

10.אטרופין קיים במגוון ריכוזים יחד או ללא שילובים נוספים של טיפולים בעצירת עליית המספר במשקפיים.

אטרופין ועצירת עליית המספר במשקפיים דר' ניר ארדינסט פרופ' יאיר מורד

אטרופין ועצירת עליית המספר במשקפיים דר' ניר ארדינסט פרופ' יאיר מורד

המידע באתר אינו אמור להחליף ביקור או ייעוץ אצל איש המקצוע או הרופא, ייעוץ רופאי כרוך בביקור פורמלי והליך בדיקה אצל איש המקצוע . המידע נועד לשפר את ההבנה והידע בתחום קוצר ראייה. הטיפולים וההליכים המתוארים באתר אינם מהווים המלצות לטיפול רפואי או להליך רפואי וכל מטרתם לספק מידע, תיאור והסברים אודות טיפולים והליכים מקובלים בתחום קוצר ראייה. האתר מוגן בזכויות יוצרים, אין להעתיק ו/או לשכתב ו/או לצטט ו/או להקריא מהאתר בכל צורה שהיא לרבות צילום, סריקה, הקרנה ואמצעים אלקטרוניים שונים ללא אישור בכתב מדר' ניר ארדינסט פרופ' יאיר מורד. הפרה של הנ"ל תגרור נקיטת צעדים משפטיים על הפרת הזכויות. האתר מוגן בזכויות יוצרים – כל הזכיות שמורות©

השאר תגובה

תגיות

Cyclopentolate (ציקלופנטולט) Timolol Tropicamide (טרופיקאמיד) WSPOS: האיגוד העולמי לרפואת עיניים ילדים ופזילה אטרופין אמצעים לעצירת קוצר ראייה אסטיגמציה ביקור וייעוץ של הרופא גנטיקה וקוצר ראייה ד"ר ניר ארדינסט דרכים לעצירת קוצר ראייה האטה של קוצר הראייה האם לילד יהיה משקפיים המרכז לעצירת קוצר ראייה התפתחות חדות הראייה אצל ילדים חדות ראייה אצל ילדים טיפול באטרופין לעצירת המספר טיפול באטרופין לעצירת המספר במשקפיים טיפול תרופתי לעצירת המרשם מחקרים על ילדים וקוצר ראייה מיופיה מניעת קוצר ראייה נזקי שמש לעין סיבוכי קוצר ראייה סיבות לקוצר ראייה עדשות מגע עדשות מגע לעצירת קוצר ראייה עדשות משקפיים עצירת המספר במשקפיים עצירת מספר משקפיים עצירת קוצר ראייה עצירת קוצר ראייה משקפיים פירנזפין פירנזפין (Pirenzepine) פעילות בחוץ ומניעת קוצר ראייה פרופ' יאיר מורד פרופ' מורד ד"ר ארדינסט צור קשר צילנדר קוצר ראייה קוצר ראייה בילדים רוחק ראייה שינה באור או בחושך שכיחות קוצר ראייה תרופות

לוח מודעות