שכיחות קוצר ראייה

אוקטובר 28th, 2015 | No Comments

שכיחות קוצר ראייה ד"ר ניר ארדינסט פרופ' יאיר מורד

שכיחות קוצר ראייה מגוונת מאוד ותלויה במספר גורמים כמו גזע, גיל, מין, סביבה ועוד. במאמר זה צוות המומחים של המרכז לעצירת קוצר ראייה פרופ' יאיר מורד דר' ניר ארדינסט ינסו לתאר את השכיחות של קוצר ראייה בישראל ובעולם.

שכיחות קוצר ראייה ד"ר ניר ארדינסט ופרופ' יאיר מורד. שיבוץ תמונה ד"ר ניר ארדינסט

שכיחות קוצר ראייה ד"ר ניר ארדינסט ופרופ' יאיר מורד. שיבוץ תמונה ד"ר ניר ארדינסט

שכיחות קוצר ראייה בישראל:

שכיחות קוצר ראייה בישראל מעורכת ב 40% לפי מחקרים נמצא כי שכיחות קוצר הייתה כ 30% לפני כ 13 שנה. מכאן ישנה עלייה משמעותית. במחקר שנערך בשנת 2009 ברשות גיא בן סימון מתל השומר ועמיתיו בקרב 917 תלמידים מגיל 7 עד גיל 10 מצא ש 11.2% הרכיבו משקפיים כאשר 14.2 היו בנים ו8% בנות. במחקר נמצא כי בקרב תלמידים בנים דתיים הייתה שכיחות של 72.5% לעומת תלמידים חילונים שהשכיחות עמדה על 27.3% בלבד. החוקרים הסבירו את התוצאות בכך שילדים דתיים לומדים קריאה החל מגיל 3 לעומת ילדים חילונים שנמצאים במסגרת הגן בגילאים האלו. תוצאות דומות של שכיחות גובהה של קוצר ראייה בתלמידים דתיים התקבלו במחקר שנערך בתחילת שנות ה90 של המאה הקודמת. במחקר נמצא כי קיימת שכיחות גבוהה ביותר של קוצר ראייה בקרב תלמידי ישיבה, את המחקר ביצעו ע"י זילברמן, לאנדו וברסון. בתוצאות המחקר שהתפרסם בשנת 1993 נמצא כי השכיחות של קוצר ראייה הייתה 81.3% אחוז לעומת 27.4% בקרב תלמידים שאינם תלמידי ישיבה. יש לציין כי קוצר הראייה בישראל היא תופעה שנמצאת במגמת עלייה אך עדיין נמוכה משמעותית מהשכיחות באסיה או במזרח הרחוק.

 

שכיחות קוצר ראייה בעולם:

קל לזכור את השכיחות בעולם לפי פי שניים (פי 2): באפריקה יש שכיחות של כ 20% בקוצר ראייה, באירופה פי 2 (40%), ובאסיה פי 2 מאירופה (80% ומעלה). השכיחות תלויה במדינה למשל שכיחות גבוהה ביותר נמצא בסיאול (% 96.5 בקרב גברים צעירים בני 19).  באסיה או במזרח הרחוק למעלה מ 80% מהאוכלוסייה סובלים מקוצר ראייה. כיום סובלים מקוצר ראייה כמחצית מהבוגרים הצעירים בארצות הברית ושכיחות קוצר הראייה בארה"ב מעורכת ביותר מ 100 מיליון אנשים. גם באירופה שכיחו קוצר הראייה קרובה ל50% כאשר שכיחות זאת הכפילה את עצמה ב50 השנה האחרונות. נכון לעתה, ההערכות מדברות כי שליש מאוכלוסיית העולם יהיו בעלי ליקוי של קוצר ראייה עד סוף העשור הנוכחי.

מה תהיה שכיחות קוצר ראייה בעתיד?

במחקר של בריאן הולדן שהתפרסם בכתב העת היוקרתי בתחום רפואת העיניים Ophthalmology נחקר הנושא של ההיתכנות של שכיחות קוצר הראייה בעתיד. תוצאות ומסקנות המחקר הסופיות בדבר ניבוי קוצר הראייה העריכו שבשנת 2050:

שכיחות קוצר ראייה בדרגה קלה תהיה קיימת אצל כמחצית מאוכלוסיית העולם.

שכיחות קוצר ראייה בדרגה גבוהה תהיה קיימת אצל כ10% מאוכלוסיית העולם.

המידע באתר אינו אמור להחליף ביקור או ייעוץ אצל איש המקצוע או הרופא, ייעוץ רופאי כרוך בביקור פורמלי והליך בדיקה אצל איש המקצוע . המידע נועד לשפר את ההבנה והידע בתחום קוצר ראייה. הטיפולים וההליכים המתוארים באתר אינם מהווים המלצות לטיפול רפואי או להליך רפואי וכל מטרתם לספק מידע, תיאור והסברים אודות טיפולים והליכים מקובלים בתחום קוצר ראייה.
האתר מוגן בזכויות יוצרים, אין להעתיק ו/או לשכתב ו/או לצטט ו/או להקריא מהאתר בכל צורה שהיא לרבות צילום, סריקה, הקרנה ואמצעים אלקטרוניים שונים ללא אישור בכתב מדר' ניר ארדינסט פרופ' יאיר מורד. הפרה של הנ"ל תגרור נקיטת צעדים משפטיים על הפרת הזכויות. האתר מוגן בזכויות יוצרים – כל הזכיות שמורות©

השאר תגובה

תגיות

Cyclopentolate (ציקלופנטולט) Timolol Tropicamide (טרופיקאמיד) WSPOS: האיגוד העולמי לרפואת עיניים ילדים ופזילה אטרופין אמצעים לעצירת קוצר ראייה אסטיגמציה ביקור וייעוץ של הרופא גנטיקה וקוצר ראייה ד"ר ניר ארדינסט דרכים לעצירת קוצר ראייה האטה של קוצר הראייה האם לילד יהיה משקפיים המרכז לעצירת קוצר ראייה התפתחות חדות הראייה אצל ילדים חדות ראייה אצל ילדים טיפול באטרופין לעצירת המספר טיפול באטרופין לעצירת המספר במשקפיים טיפול תרופתי לעצירת המרשם מחקרים על ילדים וקוצר ראייה מיופיה מניעת קוצר ראייה נזקי שמש לעין סיבוכי קוצר ראייה סיבות לקוצר ראייה עדשות מגע עדשות מגע לעצירת קוצר ראייה עדשות משקפיים עצירת המספר במשקפיים עצירת מספר משקפיים עצירת קוצר ראייה עצירת קוצר ראייה משקפיים פירנזפין פירנזפין (Pirenzepine) פעילות בחוץ ומניעת קוצר ראייה פרופ' יאיר מורד פרופ' מורד ד"ר ארדינסט צור קשר צילנדר קוצר ראייה קוצר ראייה בילדים רוחק ראייה שינה באור או בחושך שכיחות קוצר ראייה תרופות

לוח מודעות