הכל אודות אסטיגמציה (צילינדר)

דצמבר 26th, 2015 | No Comments

הכל אודות אסטיגמציה (צילינדר) ד"ר ניר ארדינסט ופרופ' יאיר מורד

ראשית יש להזכיר כי המונח אסטיגמציה הינה הליקוי בעין והמונח צילינדר הינו התיקון האופטי. כיוון שצילנדר הינו מונח ששגור יותר נתייחס לצילנדר כליקוי ולא לתיקון האופטי.

מהי שכיחות הצילנדר (אסטיגמציה)

שכיחות הצילנדר (אסטיגמציה) עומדת על 47% (אסטיגמציה של 0.75 דיופטר לפחות בעין אחת), כאשר יש צילנדר בעין יותר נמוך השכיחות יותר גבוהה ואף מגיעה ליותר מ 70% ומכאן שצילנדר (אסטיגמציה) מאוד שכיחה.

מהו צילנדר (אסטיגמציה)?

באופן הכי פשוט אסטיגמציה (צילנדר) בעין הינה ליקוי תשבורתי (מספר משקפיים) בו יש 2 פוקוסים בעין ולא אחד כמו בליקוי תשבורת רגיל

מהי הסיבה לצילנדר (אסטיגמציה) והאם בקוצר ראייה יש צילנדר (אסטיגמציה)

הרציונל שבעין שהקרנית תהיה ספרית, כלומר תהיה בעל מבנה כדורי מושלם. בצילנדר (אסטיגמציה), הקרנית אינה כדור מושלם אלא בעלת בעלת מבנה הדומה לביצה ולא לכדור. צורת הקרנית של הביצה גורמת להופעת שני פוקוסים שאינם על הרשתית ולכן אין תמונה חדה. סיבות נוספות לצילנדר (אסטיגמציה) אך פחות שכיחות הן עיוות של עדשת העין או הטיית עדשת העין. בקוצר ראייה הצילנדר (אסטיגמציה) שכיחה וישנם נבדקים רבים בעלי ליקוי של קוצר ראייה וגם צילנדר (אסטיגמציה).

כיצד מתקנים צילנדר (אסטיגמציה)?

ליקוי צילנדר (אסטיגמטי) בעין מתוקן עם עדשה צילנדר (עדשה שאינה כדורית אלא זאת עדשה ששונה בקימורים) הופכית לצורת האסטיגמציה אשר מנטרלת את העיוות הקל בקרנית. בהיבט האופטי ניתן לתקן אסטיגמציה באמצעות עדשה משקפיים או עדשות מגע צילנדר המכונות טורית (עדשות מגע צילינדר). עדשת צילנדר הינה עדשה בעלת שתי עוצמות תשבורת שונות הניצבות זו לזו (תמיד ב90 מעלות). הגורמת לנטרול האסטיגמציה.

מתי נחשוד בצילנדר (אסטיגמציה) אצל הילד?

בעין עם צילנדר (אסטיגמציה) יש כל הזמן פעילות וקיים ריצוד של פוקוסים לקבלת תמונה ברורה בגלל שבצילנדר (באסטיגמציה) יש שני פוקסים שאינם על הרשתית (ולא פוקס אחד). לרוב, ריצוד זה גורם לאי נוחות סביב העין.  מכאן אנו נחשוד בצילנדר (אסטיגמציה) כאשר הילד מתלונן על כאבים סביב העין וכאבי ראש אשר מתגברים בזמן הכנת שיעורי בית, קריאה, משחקים או כל עבודה ראייה מקרוב. חשד נוסף מתעורר כאשר לילד יש טשטוש ראייה למרות שהוא מרכיב משקפיים.

המידע באתר אינו אמור להחליף ביקור או ייעוץ אצל איש המקצוע או הרופא, ייעוץ רופאי כרוך בביקור פורמלי והליך בדיקה אצל איש המקצוע . המידע נועד לשפר את ההבנה והידע בתחום קוצר ראייה. הטיפולים וההליכים המתוארים באתר אינם מהווים המלצות לטיפול רפואי או להליך רפואי וכל מטרתם לספק מידע, תיאור והסברים אודות טיפולים והליכים מקובלים בתחום קוצר ראייה.
האתר מוגן בזכויות יוצרים, אין להעתיק ו/או לצטט ו/או להקריא מהאתר בכל צורה שהיא לרבות צילום, סריקה, הקרנה ואמצעים אלקטרוניים שונים ללא אישור בכתב מד"ר ניר ארדינסט ופרופ' יאיר מורד. הפרה של הנ"ל תגרור נקיטת צעדים משפטיים על הפרת הזכויות. האתר מוגן בזכויות יוצרים – כל הזכיות שמורות©

השאר תגובה

תגיות

Cyclopentolate (ציקלופנטולט) Timolol Tropicamide (טרופיקאמיד) WSPOS: האיגוד העולמי לרפואת עיניים ילדים ופזילה אטרופין אמצעים לעצירת קוצר ראייה אסטיגמציה ביקור וייעוץ של הרופא גנטיקה וקוצר ראייה ד"ר ניר ארדינסט דרכים לעצירת קוצר ראייה האטה של קוצר הראייה האם לילד יהיה משקפיים המרכז לעצירת קוצר ראייה התפתחות חדות הראייה אצל ילדים חדות ראייה אצל ילדים טיפול באטרופין לעצירת המספר טיפול באטרופין לעצירת המספר במשקפיים טיפול תרופתי לעצירת המרשם מחקרים על ילדים וקוצר ראייה מיופיה מניעת קוצר ראייה נזקי שמש לעין סיבוכי קוצר ראייה סיבות לקוצר ראייה עדשות מגע עדשות מגע לעצירת קוצר ראייה עדשות משקפיים עצירת המספר במשקפיים עצירת מספר משקפיים עצירת קוצר ראייה עצירת קוצר ראייה משקפיים פירנזפין פירנזפין (Pirenzepine) פעילות בחוץ ומניעת קוצר ראייה פרופ' יאיר מורד פרופ' מורד ד"ר ארדינסט צור קשר צילנדר קוצר ראייה קוצר ראייה בילדים רוחק ראייה שינה באור או בחושך שכיחות קוצר ראייה תרופות

לוח מודעות