ראיון של פרופ' מורד על טיפול באטרופין

ינואר 29th, 2018 | No Comments

ראיון של פרופ' מורד על טיפול באטרופין בישראל

פרופ' מורד יאיר העניק ראיון ליורוטיימס על תוצאות מחקר שהוצג באגודה האירופאית של אופתלמולוגיה (SOE) בברצלונה. הראיון נגע לתוצאות מחקר של טיפול אטרופין בילדים ישראלים.

טיפול אטרופין במחקר שהוצג באגודה האירופאית של אופתלמולוגיה (SOE) בברצלונה

טיפול אטרופין במחקר שהוצג באגודה האירופאית של אופתלמולוגיה (SOE) בברצלונה

מינון נמוך של אטרופין האט את ההתקדמות של קוצר ראייה עבור רוב הילדים שמטופלים על פני שנתיים ללא תופעות לוואי שליליות. על פי מחקר שהוצג באגודה האירופאית של אופתלמולוגיה (SOE) בברצלונה. "הניסיון שלנו במחקר קטן זה מראה כי אטרופין נראה בטוח ויעיל במניעת קוצר ראייה התקדמות אצל ילדים. לפני הטיפול ההתקדמות הייתה סביב 0.75D לשנה לעומת 0.32D לאחר שנה של טיפול. חשוב לציין שלא היו תופעות לוואי ולא דווח על חוסר נוחות של המטופלים בשימוש עם טיפות האטרופין", אמר ד"ר יאיר מורד מהמרכז הרפואי אסף הרופא ואוניברסיטת תל אביב בישראל.

ד"ר מורד ציין כי נראה כי המגיבים הטובים ביותר ילדים עם קוצר ראיה פחות מ -6.0 D וללא היסטוריה משפחתית של המחלה. הילדים הקשים ביותר לטפל היו אלה עם קוצר ראייה גבוה ועם שני ההורים מסווגים כקוצר ראייה. כמו הפרעת העין הנפוצה ביותר בעולם, קוצר ראייה משפיע על בין 25 ל -50% מכלל המבוגרים בארצות הברית ואירופה. באסיה, המחלה הגיעה למגיפה אומר ד"ר מורד, עם 85% עד 90% מהצעירים עם מיופיה (קוצר ראייה). בישראל, שכיחות המחלה גדלה מ -20% בשנת 1990 ל -28% בשנת 2002. "זה כבר לפני כניסתה של סמארטפונים וטאבלטים. כך שהבעיה ללא ספק החמירה מאז.

היבט כלכלי של קוצר ראייה

העומס הכלכלי השנתי של המחלה נאמד ב $ 268 מיליארד דולר ברחבי העולם. כאשר יש קוצר ראייה גבוה יש סיכון לאובדן ראייה מבעיות במרכז הראייה, קרעים ברשתית, קטרקט, גלאוקומה ופזילה. בעוד המנגנון הפעולה המדויק של אטרופין לעכב קוצר ראייה נשאר לא ידוע, אחת ההשערה היא כי התרופה חוסמת קולטנים מוסקריניים בעין, ברשתית וב sclera, ובכך מעכב צמיחת העין.

המחקר החל בינואר 2015 וכלל 83 ילדים עם גיל ממוצע של 9.2 שנים ושבירה ממוצעת של 4.7.7D, אשר קוצר הראייה שלהם התקדמה 0.75D או יותר ב12  החודשים האחרונים. כל הילדים קיבלו 0.01% אטרופין מדי לילה ונבדקו כל שישה חודשים. לאחר שישה חודשים, 82 חולים התקדמו בין 0 ל 0.025D, בעוד חולה אחד שהתקדם 0.75D עבר לריכוז גבוה של 0.05% של אטרופין. 46 מתוך 56 ילדים הראו חוסר התקדמות או סימן זניח להתקדמות, בעוד שמונה חולים התקדמו בחצי דיופטר של קוצר ראייה ושני חולים התקדמו ב 0.75D. ד"ר מורד אמר כי יש צורך במחקר נוסף. מחקר נוסף יענה על שאלות הנוגעות לזמן הטיפול וריכוז אטרופין אופטימלי. הוא ציין גם קיימת עלות גבוהה יחסית של הטיפול.

השאר תגובה

תגיות

Cyclopentolate (ציקלופנטולט) Timolol Tropicamide (טרופיקאמיד) WSPOS: האיגוד העולמי לרפואת עיניים ילדים ופזילה אטרופין אמצעים לעצירת קוצר ראייה אסטיגמציה ביקור וייעוץ של הרופא גנטיקה וקוצר ראייה ד"ר ניר ארדינסט דרכים לעצירת קוצר ראייה האטה של קוצר הראייה האם לילד יהיה משקפיים המרכז לעצירת קוצר ראייה התפתחות חדות הראייה אצל ילדים חדות ראייה אצל ילדים טיפול באטרופין לעצירת המספר טיפול באטרופין לעצירת המספר במשקפיים טיפול תרופתי לעצירת המרשם מחקרים על ילדים וקוצר ראייה מיופיה מניעת קוצר ראייה נזקי שמש לעין סיבוכי קוצר ראייה סיבות לקוצר ראייה עדשות מגע עדשות מגע לעצירת קוצר ראייה עדשות משקפיים עצירת המספר במשקפיים עצירת מספר משקפיים עצירת קוצר ראייה עצירת קוצר ראייה משקפיים פירנזפין פירנזפין (Pirenzepine) פעילות בחוץ ומניעת קוצר ראייה פרופ' יאיר מורד פרופ' מורד ד"ר ארדינסט צור קשר צילנדר קוצר ראייה קוצר ראייה בילדים רוחק ראייה שינה באור או בחושך שכיחות קוצר ראייה תרופות

לוח מודעות