טיפות עיניים לעצירת קוצר הראייה

פברואר 22nd, 2015 | No Comments

טיפות עיניים לעצירת קוצר הראייה ד"ר ניר ארדינסט ופרופ' יאיר מורד

עצירת קוצר ראייה או מניעת התקדמות קוצר הראייה מתבצעת בעזרת תכשירים פרמקולוגיים (תרופות) שונות לרבות טיפול משולב.

נכון לעתה, נבדקו כ 5 סוגים של טיפול תרופתיים לעצירת קוצר הראייה:

טיפול בתרופות להורדת הלחץ התוך עיני לעצירת קוצר הראייה: המחקרים והניסיון הקליני מצאו כי אין השפעה על קצב הגידול של קוצר הראייה

טיפול ב Tropicamide (טרופיקאמיד) לעצירת קוצר הראייה: טרופיקאמיד הוא תכשיר שמשתק את פעילות האקומודציה לקצר טווח. מחקרים מצאו כי יש לתכשיר השפעה מסוימת על עצירת קוצר הראייה.

טיפול ב Cyclopentolate (ציקלופנטולט) לעצירת קוצר הראייה:
טיפול הציקלופנטולט נחקר רבות (בשילוב עם טרופיקאמיד) בהשוואה לאטרופין בתחום של יכולת שיתוק האקומודציה וההשלכות בתחום. גם לטיפול בציקלופנטולט יש השפעה מסוימת על עצירת קוצר הראייה.

טיפול בפירנזפין (Pirenzepine) לעצירת קוצר הראייה

פירנזפין (Pirenzepine) הינו תכשיר הנקשר לקולטן (רצפטור) מוסקריני מסוג M1 באופן יותר סלקטיבי מאטרופין. לפירנזפין (Pirenzepine) יש השפעה קטנה על שיתוק יכולת הפוקוס של העין (האקומודציה) ועל הרחבת האישון. פירנזיפין השיג את התוצאות טובות ביותר בעצירת קוצר הראיה אצל ילדים. במחקרים נמצא כי לילדים שטפלו בתרופה היותה הרחבת אישונים קלה אך לא היו תלונות רבות על טשטוש ראייה (כאשר יש תרופה שמשתקת את האקומודציה של תלונות של טשטוש לקרוב) או סנוור (כאשר יש הרחבת אישון משמעותית יש תלונות של סנוור). מסקנת המחקרים ורופאי העיניים שטיפלו עם פירנזיפין הייתה כי מדובר בטיפול יעיל ובטוח.

טיפול באטרופין לעצירת קוצר הראייה
מתן אטורפין פועל במספר מישורים לשליטה בקוצר ראייה. ראשית, אטרופין חוסם את האקומודציה שהיא בעלת תפקיד בהתקדמות קוצר הראייה. בהיותו אנטגוניסט מוסקריני, הוא מאט את קצב התארכות העין  כמו כן הוא משפיע על שחרור דופמין תאי, ולכן משפיע על הסיגנלים הרטינליים השולטים בקצב גידול העין. כמו כן, אטרופין הנספג סיסטמית, יכול גם לעכב את הפרשת הורמון הגדילה, ולעכב את גדילת העין. אטרופין יעיל יותר מפירנזפין (Pirenzepine) בעצירת קוצר הראייה.

המידע באתר אינו אמור להחליף ביקור או ייעוץ אצל איש המקצוע או הרופא, ייעוץ רופאי כרוך בביקור פורמלי והליך בדיקה אצל איש המקצוע . המידע נועד לשפר את ההבנה והידע בתחום קוצר ראייה. הטיפולים וההליכים המתוארים באתר אינם מהווים המלצות לטיפול רפואי או להליך רפואי וכל מטרתם לספק מידע, תיאור והסברים אודות טיפולים והליכים מקובלים בתחום קוצר ראייה.
האתר מוגן בזכויות יוצרים, אין להעתיק ו/או לצטט ו/או להקריא מהאתר בכל צורה שהיא לרבות צילום, סריקה, הקרנה ואמצעים אלקטרוניים שונים ללא אישור בכתב מד"ר ניר ארדינסט ופרופ' יאיר מורד. הפרה של הנ"ל תגרור נקיטת צעדים משפטיים על הפרת הזכויות. האתר מוגן בזכויות יוצרים – כל הזכיות שמורות©

השאר תגובה

תגיות

Cyclopentolate (ציקלופנטולט) Timolol Tropicamide (טרופיקאמיד) WSPOS: האיגוד העולמי לרפואת עיניים ילדים ופזילה אטרופין אמצעים לעצירת קוצר ראייה אסטיגמציה ביקור וייעוץ של הרופא גנטיקה וקוצר ראייה ד"ר ניר ארדינסט דרכים לעצירת קוצר ראייה האטה של קוצר הראייה האם לילד יהיה משקפיים המרכז לעצירת קוצר ראייה התפתחות חדות הראייה אצל ילדים חדות ראייה אצל ילדים טיפול באטרופין לעצירת המספר טיפול באטרופין לעצירת המספר במשקפיים טיפול תרופתי לעצירת המרשם מחקרים על ילדים וקוצר ראייה מיופיה מניעת קוצר ראייה נזקי שמש לעין סיבוכי קוצר ראייה סיבות לקוצר ראייה עדשות מגע עדשות מגע לעצירת קוצר ראייה עדשות משקפיים עצירת המספר במשקפיים עצירת מספר משקפיים עצירת קוצר ראייה עצירת קוצר ראייה משקפיים פירנזפין פירנזפין (Pirenzepine) פעילות בחוץ ומניעת קוצר ראייה פרופ' יאיר מורד פרופ' מורד ד"ר ארדינסט צור קשר צילנדר קוצר ראייה קוצר ראייה בילדים רוחק ראייה שינה באור או בחושך שכיחות קוצר ראייה תרופות

לוח מודעות